Peter F. Drucker, Myśli przewodnie Druckera, Wyd. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2002
W dzisiejszych czasach coraz częściej staramy się komunikować, czyli rozmawiać z innymi, a obfitość środków komunikacji jest wprost niewyobrażalna dla człowieka, który mniej więcej w czasach I wojny światowej rozpoczął pracę nad problemami komunikacji w organizacjach. Komunikacja w zarządzaniu stała się głównym problemem teoretyków i praktyków we wszystkich instytucjach - w przedsiębiorstwie, w wojsku, w administracji publicznej, w szpitalu, na uniwersytecie i w ośrodku badawczym. W żadną inną dziedzinę ludzie obdarzeni inteligencją nie włożyli więcej wysiłku i poświęcenia niż uczynili to psychologowie, eksperci od stosunków międzyludzkich, menedżerowie, teoretycy zarządzania starający się udoskonalić komunikację w największych instytucjach. Komunikacja okazała się jednak czymś tak nieuchwytnym jak jednorożec. Poziom szumów bardzo szybko urósł do takich rozmiarów, że nikt nie jest już w stanie słuchać dalej całej tej gadaniny o komunikacji. Jest jednak jasne, że komunikacja staje się coraz trudniejsza. Nauczyliśmy się, głównie na błędach, czterech podstawowych prawd o komunikacji:- Komunikacja to percepcja.
- Komunikacja to oczekiwania.
- Komunikacja stawia wymagania.
- Komunikacja i informacja to dwa zupełnie różne pojęcia, wręcz przeciwstawne - ale współzależne.