Obszary, w których się poruszam:
• komunikacja, perswazja i wywieranie wpływu
• negocjacje w konflikcie interesów
• sprzedaż B2B/B2C
• zarządzanie poprzez autorytet i charyzmę
• analiza pisma i analiza lingwistyczna w procesach sprzedażowych i negocjacyjnych
• rekrutacja i audyt działów handlowych/zakupowych
• negocjacje międzynarodowe w ujęciu różnic kulturowych
• etykieta biznesu
• business English
Wspieram polskie i zagraniczne firmy, właścicieli firm, topowych menedżerów w negocjowaniu wielomilionowych kontraktów i strategii negocjacyjnych. Doradzam, organizuję oraz prowadzę spotkania handlowe (krajowe i międzynarodowe) dla firm, które chcą się czuć pewnie w świecie negocjacji biznesowych. Prowadzę audyty działów sprzedaży oraz zakupów pod względem zarządzania, organizacji, wydajności oraz kompetencji - kluczowych obszarów mających wpływ na efektywność organizacji oraz wspieram w rozwoju i pokonywaniu wąskich gardeł. Specjalizuję się w podnoszeniu efektywności pracowników działów handlowych i zakupowych. Dzielę się wiedzą i doświadczeniem z handlowcami, kupcami i menedżerami, którzy widzą potrzebę własnego rozwoju swoich kompetencji. Szkolenia, które prowadzę to poligon praktycznych doświadczeń a nie omawianie wyświetlanych slajdów.
Z wykształcenia jestem filologiem angielskim, posiadam zatem przygotowanie pedagogiczne, które z dużym sukcesem wykorzystuję w mojej pracy. Uzyskałem dyplom Uniwersytetu w Michigan, z zakresu znajomości języka angielskiego jako drugiego języka.
Podejście biznesowe
21 lat życia zawodowego, w tym 19 lat pracy na własny rachunek wykształciły we mnie określoną postawę biznesową, opartą o zasadę – „w biznesie mam tylko to co sam wynegocjuję”. Biznes to dziedzina praktyczna, która rządzi się wynikami, targetami i budżetami. Taka postawa powoduje, że podchodząc do negocjacji czy sprzedaży wiem, że jeśli popełniam błąd, to ten błąd wykorzysta moja konkurencja. W obszarze zarządzania kieruję się zasadą, że najpierw muszę umieć doskonale zarządzać sobą – być wzorem ,,szefa samego siebie''. Dopiero wtedy mogę zarządzać innymi ludźmi. Sztuka zarządzania nie sprowadza się do wydawania rozkazów i grożenia palcem. Sukces w zarządzaniu wymaga znajomości ludzi, ich motywacji, predyspozycji i kompetencji. Bez znajomości ludzkiej natury nie ma mowy o sukcesie w zarządzaniu.
Doświadczenie zawodowe
Moje doświadczenie zawodowe to przede wszystkim współpraca z firmami, które z racji swojej działalności, funkcjonują na rynkach międzynarodowych. Prowadząc 12 lat firmę obsługującą handel zagraniczny poznałem specyfikę, prawie wszystkich krajów europejskich, Azji, Afryki Płn oraz USA i Kanady. Praca oraz prowadzenie negocjacji z obcokrajowcami wiele mnie nauczyły i dały szanse na osiągniecie wysokiej kultury biznesowej niezbędnej w handlu zagranicznym.
Doświadczenie eksperckie
Trenerem-ekspertem w obszarze negocjacji zostałem w 2005 roku, kiedy firma WYG International LTD, największa w Polsce firma specjalizującą się z zarządzaniu dużymi projektami szkoleniowo-doradczymi, głównie na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zwróciła się do mnie z propozycją zostania trenerem (prowadziłem wtedy swoją firmę obsługującą handel zagraniczny). Wymagane było abym posiadał doświadczenie w obszarze doradztwa z zakresu eksportu odpowiednio udokumentowane. Po weryfikacji dokumentów oraz referencji rozpocząłem nowy rozdział w swojej karierze zawodowej – jako trener biznesu. Nawiązałem również współpracę z innymi firmami szkoleniowymi w Polsce. Po 18 latach doświadczeń z pismem w obszarze analizy grafologicznej postanowiłem uporządkować swoją wiedzę w tym zakresie i powiązać ją z wykształceniem lingwistycznym. Przełożyło się to na ukończenie kursu i nawiązanie współpracy ze Śląskim Laboratorium Grafologicznym oraz Kwartalnikiem Grafologiczno - Kryminalistycznym KRYMIGRAF, gdzie publikuję artykuły dotyczące możliwości zastosowania wiedzy kryminalistycznej z zakresu analizy pisma oraz analizy lingwistycznej w biznesie, zwłaszcza w procesach sprzedażowych i negocjacyjnych.
Publikacje
• Jestem autorem licznych artykułów dla pism branżowych, takich jak Essence Magazine, Businessman Magazine, Puls Biznesu, Rzeczpospolita oraz KrymiGraf z zakresu technik sprzedaży, negocjacji, wywierania wpływu, analizy pisma oraz analizy lingwistycznej wykorzystywanych w biznesie.
• Regularnie prowadzę poczytnego bloga o negocjacjach, motywacji, rozwoju osobistym.
wiedzatowladza.pl