TSR w biznesie czyli jak zastosować techniki pracy psychologicznej w firmie.
Cel szkolenia Celem kursu jest poznanie zasad, metody pracy, całej ideologii TSR oraz praktyczna nauka zastosowania w pracy z drugim człowiekiem np. podczas rozmów menadżerskich czy samo motywacji jak również pracy z ograniczającymi przekonaniami . Szkolenie TSR umożliwia zdobycie podstawowej wiedzy o genezie i filozofii tego podejścia, uczy podstawowych technik i zapewnia ćwiczenia integrujące wiedzę w spójny system krótkoterminowego treningu skoncentrowanego na rozwiązaniach. Bloki merytoryczne realizowane podczas szkolenia:
- Założenia TSR (Solution Focused Brief Therapy); spojrzenie na człowieka w TSR
- Rodzaje relacji w ujęciu biznesowym z przełożeniem relacji TSR
- Dostarczenie wiedzy na temat metod/technik pracy z klientem/samym sobą
- Poszerzanie umiejętności motywacji siebie w obszarze pracy nad potrzebami i uczuciami
- Interwencja a pomoc ("pułapki w procesie zmian")
- Narzędzia psychologiczne (interwencyjne i terapeutyczne wykorzystywane w biznesie)
- Strategie pracy z pracownikiem nie zmotywowanym
- Praktyczne zastosowanie kluczowych metod pracy w nurcie TSR.
- Jak budować relację współpracy
- Jak wydobywać i wzmacniać w ludziach to, co najlepsze (czyli jak wydobywać i wykorzystywać istniejące zasoby klientów)
- Jak szanować, rozumieć i poszerzać perspektywę klienta z uznaniem go za eksperta od własnego życia
- Jak zwiększyć szanse na uruchomienie zmian
- Jak pracować z oporem
- Jak wykorzystywać istniejące zasoby
- Jak łączyć cele instytucji z celami pracownika lub klienta
- filozofia centralna TSR
- sposoby tworzenia relacji i ich budowy w różnych kontekstach społecznych
- rodzaje relacji
- techniki interwencje dopasowane do rodzajów relacji
- procesy zmian w różnych nurtach życia społecznego człowieka
- techniki komplementowania
- technika „ praca na wyjątkach”
- badanie potrzeb
- pytania relacyjne – instrument pracy ze zmianą
- Zamiast koncentracji na problemach - budowanie rozwiązań
- metoda pracy „ pytanie o cud”
- tworzenie listy potrzeb w zakresie pracy z drugim człowiekiem
- pytanieo skale w ujęciu TSR
- skalowanie w ujęciu funkcji poznawczych
- proces tworzenia rozwiązań w technice skalowania
- technika – talia atutów
- tworzenie formularza zmian w kontekście odkrywania zasobów
- praca z przekonaniami ograniczającymi nasz punkt widzenia czyli różne mapy w naszych głowach
- cztery kierunki pracy w budowaniu razem z klientem rozwiązań
- tworzenie celu operacyjnego
- budowanie wizji przyszłości w opraciu o wspierające przekonania
- formularz techniki o cud
- monitorowanie zmian
- „Świat bez problemu” – narzędzie do pracy z trudnym klientem
- strategie w kolejności stosowania