Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz” w Warszawie – jednostki badawczo-rozwojowej Ministerstwa Gospodarki. Obecnie Dziekan Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. J. Ziętka w Katowicach, adiunkt w Zakładzie Marketingu Katedry Zarządzania. Jest autorką ponad 50 publikacji, w tym książek, artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Prowadzi zajęcia ze studentami i prace badawcze również za granicą – m.in. we Włoszech, Niemczech, Czechach, Norwegii (Universita Degli Studi di Perugia, SRH Hochschule Haidelberg, Hochschule Bremen,VSB Technical University in Ostrava, Harstad University College).
Jako trener prowadzi szkolenia z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, także w środowisku międzykulturowym, komunikacji w organizacji i zarządzania konfliktem, kreowania wizerunku organizacji i menedżera (marketing branding, employer branding, personal branding), autoprezentacji i wystąpień publicznych.
Tworzy programy autorskie, szkoleniowe – dopasowane do potrzeb organizacji, oraz dydaktyczne, wykorzystywane w procesie kształcenia polskich i zagranicznych studentów.
Prowadzi także działalność doradczą w charakterze eksperta, współpracuje zarówno z przedsiębiorstwami, jak i instytucjami sektora publicznego.
Przez 5 była członkiem Komitetu Prognoz Polska 2000 Plus przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk, obecnie członek Rady Fundacji Nauki Śląskiej.